Kako brinuti o stopalima ako bolujete od dijabetesa?

Procedura njege oko stopala osoba koje imaju šećernu bolest uključuje nekoliko ključnih koraka. Saznajte sve o tome kako brinuti o stopalima ukoliko bolujete od šećerne bolesti.

Dijabetes i vožnja

Osobe sa šećernom bolešću koje upravljaju motornim vozilima, posebno ukoliko uzimaju inzulin koji može izazvati iznenadne hipoglikemije, moraju biti posebno oprezni i pripremljeni za spomenutu mogućnost. Saznajte sve o postupcima koje oboljeli od šećerne bolesti moraju provoditi prije vožnje.

Kako alkohol utječe na zdravlje?

Pretjerana konzumacija alkohola je, naravno štetna i uzrokuje mnoge zdravstvene tegobe ili bolesti poput bolesti jetre(ciroza), gušterače(upale-pankreatitis), različite oblike malignih bolesti (od raka jetre, gušterače, probavnog sustava, pluća, raka dojke kod žena), povišeni krvni tlak, osteoporozu.

Nealkoholna masna bolest jetre (NAFLD)

Nealkoholna masna bolest jetre (eng.- Nonalcoholic fatty liver deasese- NAFLD) je stanje karakterizirano nagomilavanjem masti u jetri, odnosno masnom infiltracijom jetre. Postoje 2 tipa masne inflitracije.

Metabolički sindrom

Metabolički sindrom, odnosno sindrom inzulinske rezistencija ili sindrom X je skupina poremećaja koji predstavljaju povećan rizik za razvoj šećerne bolesti tipa II i kardiovaskularnih bolesti (koronarne bolesti, srčanog udara te moždanog udara).

Inzulinska rezistencija i predijabetes

Inzulinska rezistencija je stanje u kojem mišići, masno tkivo, jetra ne odgovaraju adekvatno na inzulin i zbog toga ne mogu apsorbirati glukozu iz krvi u dovoljnoj mjeri. Kao posljedica toga razina glukoze u krvi raste te su potrebne više razine inzulina da bi omogućile glukozi ulazak u stanice.

Testosteron

Niska razina testosterona rezultira sa smanjenom seksualnom željom, erektilnom disfunkcijom, smanjenom učestalosti jutarnjih erekcija, smanjenjem mišićne mase i snage, povećavanjem mase masnog tkiva, smanjenjem motivacije, samopouzdanja, predanosti okolini, bezvoljnosti te u konačnosti i različitim stupnjevima depresije.

Kako preživjeti blagdane ako bolujete od dijabetesa

Bliže se blagdani koje obilježavaju obiteljski susreti, slavlja, veselje, a ta lijepa događanja prati svečanija i obilnija prehrana. Za osobe oboljele od šećerne bolesti to znači preispitivanje provođenja dijetalnih preporuka. Dio ljudi odluče da će jesti sve i "praviti se da su potpuno zdravi", a dio će i dalje striktno provoditi sve dijetalne preporuke. Za one koji ne bi željeli propustiti svu radost blagovanja u blagdansko vrijeme, a pritom ipak paziti na svoje zdravlje, evo nekoliko savjeta.

Samokontrola kod oboljelih od dijabetesa

Dijabetes je bolest s kojom se oboljeli nose cijeli život, ali je to bolest na koju se može utjecati. To podrazumijeva prilagodbu života i određene promjene kojima je potrebno posvetiti mnogo truda i predanosti, ali upravo takav način života može usporiti razvoj bolesti i smanjiti njene posljedice.

Tjelovježba i šećerna bolest

Tjelesna aktivnost je izuzetno važan oblik liječenja šećerne bolesti. Ona pomaže inzulinu da „ubaci“ glukozu u mišić koji je koristi za proizvodnju energije i na taj način smanjuje razinu glukoze u krvi. Osim toga, mišići iskorištavaju glukozu puno bolje nego masno tkivo, a tjelovježba povećava izgradnju mišića, smanjenje masno tkivo te na taj način povećava potrošnju glukoze čak i u mirovanju te poboljšava regulacija glukoze u krvi.