Prepoznajte simptome šećerne bolesti

simptomi dijabetesa
Simptomi šećerne bolesti tipa 1 i tipa 2 veoma su slični. Kod dijabetesa tipa 1 simptomi su akutnijeg karaktera te ih je mnogo lakše uočiti jer je nedostatak inzulina vrlo vidljiv na tijelu.
Kod dijabetesa tipa 2 simptomi se postupno razvijaju, čak i tijekom nekoliko godina.
Tijelo još uvijek proizvodi ponešto inzulina te su simptomi puno blaži i često ih se pripisuje starosti.

Simptomi šećerne bolesti:

• Pojačana žeđ i učestalo mokrenje – kad razina glukoze u krvi dosegne određenu visinu, suvišna količina izlučuje se putem bubrega a s glukozom se izlučuje i veća količina vode. Zbog obilnog mokrenja dolazi do dehidracije što uzrokuje žeđ i suhoću ustiju.
  • Bezrazložni umor – kod povišene razine glukoze u krvi možda ćete se osjećati umorno, postoji mogućnost da će vam biti teško obavljati svakodnevne aktivnosti. Do toga dolazi jer u stanicu ne može ući glukoza koju tjelo koristi za stvaranje energije.
  • Nagli gubitak kilograma – Ukoliko u krvi ima previše glukoze, ona ne može ući u stanice gdje služi za proizvodnju energije. Tijelo kao zamjenski izvor energije započinje razgrađivati masnoće i mišićne zalihe pa dolazi do naglog gubitka težine. Kod dijabetesa tipa 1 gubitak težine je brži i češći nego kod dijabetesa tipa 2 gdje do gubitka težine dolazi polako ili u potpunosti izostaje.
  • Svrbež kože i sporo zacjeljivanje rana – svrbež kože i sporo zacjeljivanje rana posljedica je oštećenja i krvnih žila a glukoza je i dobra podloga za razvoj bakterija i infekcije.
  • Voćni zadah – voćni zadah kasni je simptom dijabetesa tipa 1 koji ukazuje na opasno visoku razinu glukoze u krvi. Ukoliko primjetite ovaj simptom potrebno je pravovremeno reagirati jer će vam možda biti potreban hitan bolnički tretman zbog dijabetičke ketoacidoze.
  • Zamagljen vid – nagle promjene razine šećera dovode do zamagljenog vida. Nije potrebno odmah se javljati oftamologu jer će taj simptom nestati čim se uspostavi dobra regulacija glikemije. Ukoliko potraje nužno je javiti se oftamologu.
  • Trnci u stopalima – posljedica su oštećenja živaca i predstavljaju jednu od kroničnih komplikacija šećerne bolesti.
Ukoliko imate simptome za koje sumnjate da mogu upućivati na šećernu bolest što prije posjetite liječnika.

Dijagnoza šećerne bolesti

Saznajte sve o dijagnozi šećerne bolesti.