Dijabetes Tip 1

Što je šećerna bolest Tip1?

Šećerna bolest tip I je autoimuna bolest. Organizam počinje stvarati antitijela na vlastitu gušteraču što rezultira njenim uništenjem te nemogućnošću da izlučuje inzulin. Zbog toga se još naziva i inzulin ovisna šećerna bolest te zahtijeva liječenje inzulinom za razliku od šećerne bolesti tipa II. Obično nastaje u mlađih osoba s genetskom predispozicijom, najčešće nakon djelovanja nekih virusa koji potaknu autoimuni proces.

Početak bolesti

Dijabetes tip 1 se najčešće javlja naglo, često je zbog prisutne infekcije praćena povišenom temperaturom, pojačanim osjećajem žeđi, učestalim mokrenjem, slabošću, umorom. Zbog potpunog nedostatka inzulina može se javiti i ketoacidoza, odnosno “zakiseljavanje krvi”, te se često javlja i ubrzano disanje uz zadah po acetonu, mučnina, povraćanja, bolovi u trbuhu – zbog tih simptoma često se posumnja na neku akutnu bolest probavnog sustava.

Dijabetes tip 1 simptomi

Simptomi su izraženi i javljaju se naglo:

• Učestalno mokrenje
  • Prekomjerna žeđ
  • Stalna glad
  • Bezrazložni umor
  • Nagli gubitak težine
  • Smetnje vida
  • Česte i ponavljane infekcije

Liječenje bolesti

dijabetes tip 1
Liječenje uključuje osnovne principe liječenja šećerne bolesti, odnosno provođenje dijetalnih uputa, tjelovježbe i samokontrole te liječenje inzulinom po principu bazal bolus terapije. To liječenje imitira rad gušterače i uključuje primanje tzv. dugodjelujućeg inzulina koji održava razinu glikemije između obroka u normalnim vrijednostima, te tzv. kratkodjelujućeg inzulina koji se primjenjuje prije obroka i koji sprečava porast glikemije uzrokovan uzimanjem hrane. Primjenjuje se u 4-5 dnevnih doza inzulina, a moguća je i primjena pomoću inzulinske pumpe.

LADA – latent autoimune desease in adults

Osim šećerne bolesti tip I postoji i autoimuni tip šećerne bolesti sa sporijim razvojem koji zbog toga nalikuje na tip II šećerne bolesti (LADA – latent autoimune desease in adults). Kod tog tipa šećerne bolesti organizam također stvara autoantitijela na gušteraču, no količina antitijela je manja i zato za uništenje gušterače treba dulje vremena. U liječenju je također potrebno primijeniti inzulin kao i u tipu I šećerne bolesti.

Naše usluge

Naše usluge su rezultat znanja i iskustva.

POGLEDAJTE USLUGE

uto/čet/pet 8:00- 16:00