Liječenje venskih ulkusa

Što je kronična venska bolest?

Kronična venska bolest predstavlja širok spektar morfoloških (npr. proširenje vena) i/ili funkcionalnih poremećaja (npr venski refluks, odnosno oštećenje venskih zalistaka zbog čega krv zaostaje u donjim dijelovima noge) koja je karakterizirana dugim trajanjem.
Tegobe vezane uz vene mogu ali ne moraju biti prisutne, a uključjuj bol, osjećaj težine u nogama, otok nogu, suhu kožu, zatezanje kože, grčeve. Znakovi oboljenja variraju od minimalnih proširenja površnih venica do kroničnih dugotrajnih promjena kože s pojavom rana (ulceracijama odnosno kroničnim venskim ulkusom).

Kronična venska bolest prisutna je u i do 50% osoba u različitim stupnjevima bolesti (od neznatnih proširenja sitnih venica, preko razvoja širokih većih vena zavojitog tijeka (varikoziteta) do pojave edema (otoka) i tamno obojene kože s pojavom venskih ulkusa (rana).

Uzroci nastanka

Uzroci su starija dob, obiteljska predispozicija, dugotrajno stajanje, povišen indeks tjelesne mase (ITM), pušenje, nedovoljno kretanje, ozljede potkoljenice, trudnoća, prethodne venske tromboze.

Dijagnoza se postavlja dopplerom vena.

Kronični venski ulkusi

Posebnu teškoću predstavlja liječenje kroničnih venskih ulkusa (dakle dugotrajnih rana) koji najčešće zahvaćaju potkoljenice. Pri tom su otežavajući faktori bolest perifernih arterija, oštećenje mikrocirkulacije, neuropatije (odnosno oštećenja živaca) koje su često prisutne u oboljelih od šećerna bolesti.

Kronični venski ulkusu su uznapredovali stupanj kronične venske bolesti praćeni edemom (otokom) zbog zaostajanja krvi u venama i okolnom tkivu, a to uzrokuje i pritisak na arterije i smanjuje opskrbu kisikom zahvaćenog područja.

Osim toga treba naglasiti da oko 1/2 cm vanjskog dijela kože kisik prima isključivo iz zraka.

Liječenje lokalnom hiperbaričnom oksigenacijom

U našoj poliklinici odlični rezultati liječenja kroničnih venskih ulkusa temelje se na lokalnoj hiperbaričnoj oksigenaciji.

uto/čet/pet 8:00-16:00

fb_icon (2)