Liječenje erektilne disfunkcije

Erektilna disfunkcija

Smetnje potencije u muškaraca, ali i smetnje spolnosti u žena često ostaju neotkrivene i neliječene, najčešće zbog nedostatka vremena za stvaranje povjerljivog odnosa između bolesnika i liječnika.

U našoj poliklinici se u potpunoj diskreciji i opuštenoj, ugodnoj atmosferi tim komplikacijama posvećuje potrebno vrijeme kako bi se postiglo uspješno liječenje navedenih tegoba.

Što je erektilna disfunkcija?

Impotencija je nemogućnost postizanja zadovoljavajuće erekcije potrebne za prodor u rodnicu u 50 ili više postotaka pokušaja spolnog odnosa.

Erektilna disfunkcija je najzanemarenija komplikacija oboljelih od šećerne bolesti. Pojavnost u oboljelih od šećerne bolesti iznosi od 35-75% i javlja se u ranijoj dobi (u općoj populaciji ispitivana pojavnost u dobnoj skupini između 40 i 70 godina iznosi oko 52%).

Uzroci erektilne disfunkcije

Šećerna bolest je jedan od vodećih uzroka nezadovoljavajuće erekcije (40% uzrokovano je vaskularnim uzrocima, 30% šećernom bolešću, a slijede veliki kirurški zahvati, ozljede kralježnice, neurološke bolesti i ostalo).

Nešto češće se javlja u inzulin ovisnoj šećernoj bolesti, a postoji i povezanost između trajanja šećerne bolesti i erektilne disfunkcije.

Uzroci smetnje erekcije nisu točno poznati, no većina istraživača je suglasna da su smetnje posljedica oštećenja krvnih žila ili živaca, hormonalnih ili psihogenih poremećaja.

Kako su oštećenja i velikih i malih krvnih žila kao i oštećenja živaca posljedica šećerne bolesti (tzv kronične komplikacije), jasno je da je šećerna bolest među vodećim uzrocima impotencije.

Psihološki činitelji značajno doprinose razvoju smetnji erekcije. Šećerna bolest je često praćena stanjima anksioznosti ili depresivnosti što dodatno doprinosi razvoju erektilne disfunkcije.

Osim navedenog treba imati na umu da erektilna disfunkcija može biti i posljedica nuspojava različitih lijekova.

Dijagnoza erektilne disfunkcije

Erektilna disfunkcija je nedovoljno dijagnosticirano stanje, prvenstveno zbog nevoljkosti bolesnika, ali i medicinskog osoblja da razgovaraju o spolnoj funkciji.

Postavljanje dijagnoze zahtijeva suradnju tima stručnjaka (dijabetologa-endokrinologa, psihologa, neurologa, angiologa, urologa). Uzimanje detaljne anamneze u otvorenom i opuštenom razgovoru, poželjno s bolesnikovim partnerom, prvi je korak. Slijedi ispitivanje fizikalnog statusa i otkrivanja uzroka impotencije.

Liječenje erektilne disfunkcije

U liječenju je svakako potreban individualni pristup. Na sreću, danas raspolažemo s više metoda liječenja smetnji erekcije, koje se primjenjuju ovisno o etiologiji poremećaja impotencije, a uključuju liječenje putem lijekova (tableta, injekcija) pa do ugradnje penilnih proteza.

Smetnje spolnosti u žena

Smetnje u spolnom odnosu u žena sa šećernom bolešću ostaju neotkrivene u još većem postotku nego smetnje potencije u muškaraca.

Žene oboljele od šećerne bolesti često tijekom spolnog odnosa osjećaju nelagodu, pa i bol (dispareunija), što je posljedica smanjene vlažnosti vagine. Ostali znakovi poremećaja seksualne funkcije očituju se kao smanjenje spolnog nagona, povišenog praga stimulacije te poremećaja orgazma.

U liječenju žena osnovnu ulogu ima kontrola glikemije, edukacija, liječenje urogenitalnih infekcija, te primjena vaginalnih ovlaživača.

Cjenik usluga

Naše usluge su rezultat znanja i iskustva.

POGLEDAJTE CJENIK

Postavite pitanja

Vrlo rado ćemo odgovorit na njih.

KONTAKTIRAJTE NAS

uto/čet/pet 8:00-16:00