Angina pektoris – Stenokardija

Što je angina pektoris?

Angina pektoris je jedan od najčešćih uzroka bolova u prsima. Nastaje kad koronarne arterije (odnosno arterije koje opskrbljuju srce) ne dobivaju dovoljno kisika i hranjivih tvari potrebnih za pravilno funkcioniranje srčanog mišića.

To se najčešće dešava ako su koronarne arterije sužene zbog odlaganja masnih naslaga u zidu arterije (tzv. aterosklerotski plakovi). Ta suženja onemogućuju priljev dovoljne količine krvi bogate kisikom u srce – to se naziva ishemija. Angina pektoris označava bol u prsima uzrokovanu ishemijom.

Angina pektoris se najčešće javlja tijekom tjelesne aktivnosti jer tada raste broj otkucaja srca kao i krvni tlak da bi se osigurao veći dotok kisika i hranjivih tvari u srce. Ukoliko je potreba za kisikom veća od one koju srce prima, javlja se angina.

Bol u prsima

angina pektoris

Bol u prsima u nekim slučajevima nastaje kao posljedica angine pektoris.

Bol se najčešće javlja u sredini prsnog koša ili u gornjem trbuhu, a može se širiti i u druga područja kao vrat, donju čeljust, ruke, ramena, leđa.

Opisuje se kao stezanje, pritisak, težina u prsima, često se kaže da je to „kao da ti slon sjedne na prsa“.

Ukoliko je bol vezana uz tjelovježbu, povuče se nakon 2-5 minuta odmora najvjerojatnije se radi o angini pektoris.

Važno je naglasiti da osobe sa dijabetesom ne moraju osjećati bol zbog oštećenja živaca koja nastaje kao kronična komplikacija bolesti.

Bol u prsima, osim u srčanoj bolesti, može biti posljedica i nekih drugih stanja ili bolesti (npr. Bolesti probavnog trakta, osobito spazam jednjaka može imitirati bol kod srčanog udara, zatim vraćanje kiseline iz želuca u jednjak, ulkusna bolest, pankreatitis, zatim bolesti plućnog sustava kao plućna embolija, pneumotoraks, neke bolesti koštano mišićnog sustava, herpes zoster.) Bol u prsima može biti i posljedica bolova u mišćima prsnog koša kao posljedice težeg fizičkog rada.

Kako bol u prsima može biti posljedica teške i po život opasne bolesti najbolji savjet je pozvati hitnu pomoć kako bi se osigurala potrebna pomoć na vrijeme.

Rizični faktori za nastanak srčanih bolesti

Rizični faktori za nastanak angine pectoris i ostalih srčanih bolesti su visoki krvni tlak, šećerna bolest, povišene masnoće u krvi, pušenje, članovi obitelji koji su srčani bolesnici, već preboljeli srčani udarili možćdani udar kao i periferna vaskularna bolest (odnosno suženje krvnih žila nogu), pretilost.

Važno je na vrijeme prepoznati te bolesti te provesti adekvatno liječenje.

Kardiološka ambulanta

U našoj kardiološkoj ambulanti provodimo pretrage za rano otkrivanje srčanih bolesti.