49090320_m

Dijabetes je bolest s kojom se oboljeli nose cijeli život, ali je to bolest na koju se može utjecati. To podrazumijeva prilagodbu života i određene promjene kojima je potrebno posvetiti mnogo truda i predanosti, ali upravo takav način života može usporiti razvoj bolesti i smanjiti njene posljedice.

Samokontrola je jedan od osnovnih oblika liječenja šećerne bolesti a podrazumijeva kontrolu razine glukoze u krvi te glukoze i ketona u mokraći.
Ključna je zbog praćenja razine šećera u krvi, uzimanja propisane terapije i prilagodbe života promjenama u organizmu. Razina šećera u krvi sklona je promjenama i na nju utječe mnogo čimbenika. Tu se razine treba provjeravati svakodnevno i to po nekoliko puta, i ubrzo osoba sama može pratiti koja hrana i kakva fizička aktivnost u koje doba dana utječe na povećanje ili smanjenje razine šećera u krvi.

Preporučuje se provoditi samokontrolu prije glavnih obroka a isto tako i 2 sata nakon glavnih obroka. Također je važno pratiti razinu tjelesne aktivnosti jer ona ima utjecaj na smanjenje razine glikemije.

To je način na koji si oboljeli od dijabetesa mogu prilagoditi prehranu i stil života kako bi u što manjoj mjeri osjećali umor i tegobe šećerne bolesti. Obavlja se pomoću osjetljivih test-trakica i aparatića za brzo brojčano očitavanje vrijednosti glukoze u krvi koji omogućuju jednostavnu i brzu kontrolu i regulaciju glikemije.

Samokontrola i praćenje promjena u organizmu važno je i kod određivanja kvalitetne medicinske terapije i na taj način se postiže bolja regulacija šećerne bolestii usporava razvoj komplikacija.

Prof.dr.sc. Nikica Car